PDRM Buru Penunggang Motosikal Lawan Arus, Sebabkan Kematian Pemilik Ducati

Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang mencari penunggang motosikal yang didapati bukan sahaja melawan arus malah turut menyebabkan kematian seorang penunggang motosikal berkuasa tinggi dalam satu kejadian yang berlaku di susur Hulu Klang, Lebuh Raya Sungai Besi-Ulu Kelang (SUKE), hari ini. 

Mangsa yang menunggang motosikal jenis Ducati, hilang kawalan ekoran berselisih dengan seorang penunggang motosikal yang melawan arus lalu terbabas sebelum melanggar penghadang jalan sebelah kiri dan tercampak ke bawah. 

Memetik laporan Kosmo, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Mohd Azam Ismail mengesahkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian ekoran daripada kecederaan serius. 

“Secara tiba-tiba, di hadapan mangsa didatangi sebuah motosikal dari arah bertentang di bahu sebelah kanan jalan. 

“Justeru, penunggang motosikal Ducati yang cuba untuk mengelak kenderaan dari arah bertentangan berkenaan terus melanggar penghadang sebelah kiri jalan,” jelasnya. 

Akibat daripada perlanggaran tersebut, mangsa telah terhumban ke bawah pada ketinggian 30 meter. 

Dalam pada itu, rakaman kejadian tersebut turut tular di media sosial dan mencetuskan rasa marah orang ramai terhadap penunggang motosikal yang melawan arus tersebut. – Kosmo

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply