Perodua Axia E (M) Dilancarkan – Hanya RM22,000

Perodua dengan rasminya memperkenalkan varian terendah Perodua Axia E untuk pasaran tempatan dengan harga jualan rasmi RM22,000 sahaja. 

Menurut Perodua, meskipun varian E ini hanya datang dengan ciri asas namun masih lagi menawarkan ciri keselamatan yang baik termasuk diperakui edngan penarafan 4-bintang Asean NCAP oleh MIROS. 

Antara ciri lain ditawarkan termasuk dua beg udara, sistem peringatan tali pinggang keledar (pemandu). Model ini juga didatangkan dengan jaminan 5 tahun dan pelanggan boleh memilih warna; Ivory White, Glittering Silver dan Granite Grey. 

“Perodua Axia E ini adalah sebahagian daripada objektif Perodua untuk menawarkan mobiliti mampu milik dan berkualiti untuk rakyat Malaysia,” jelas Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato Sri Zainal Abidin Ahmad. 

Menariknya, menurut Dato Sri Zainal, hanya RM300 diperlukan untuk bayaran kos sewa beli setiap bulan untuk memiliki Perodua Axia E tersebut. 

Untuk rekod, Axia E ini dikuasakan enjin 1.0L 3-silinder VVT-i DOHC dengan sistem suntikan bahan api yang menawarkan 67hp dan 91Nm pada 4,400rpm. Kuasa pula disalurkan menerusi transmisi klac manual 5-kelajuan. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

One Reply to “Perodua Axia E (M) Dilancarkan – Hanya RM22,000”

Leave a Reply