Modenas Versys 650 2023 Lancar Julai Ini?

Umum sedia maklum bahawa Edaran Modenas Sdn Bhd (EMOS) merupakan pengedar rasmi bagi jenama Kawasaki di Malaysia. 

Kerjasama itu menyaksikan Modenas akan menjenamakan semula model 650cc ke bawah dan dibuktikan menerusi pelancaran beberapa model sulung antaranya Modenas Ninja 250 dan Z250. 

Dalam perkembangan terbaru, kami difahamkan bahawa EMOS akan mula memasarkan jentera 650cc di bawah payung Modenas tidak lama lagi. 

Berdasarkan info terbaru, kami diberitahu bahawa EMOS akan memperkenalkan Modenas Versys 650 pada bulan Julai ini. Perkembangan itu pastinya menggembirakan peminat motosikal di Malaysia yang menanti ketibaan model itu. 

Ini kerana setiap model yang dijenamakan Modenas dipasang sepenuhnya di Gurun, Kedah sekaligus menjaminkan harga yang lebih rendah berbanding ketika dipasarkan dahulu sebagai model CBU di bawah pengurusan lama. 

Menariknya, model yang akan diperkenalkan itu adalah generasi terkini yang dilengkapi dengan panel meter TFT dan enjin yang lebih efisien ekoran mencapai standard Euro 5. Pada masa sama, model terkini itu juga menawarkan fungsi KTRC (Kawasaki Traction Control) dan ABS. 

Untuk rekod, Versys 650 dikuasakan enjin parallel-twin 649cc 4-stroke DOHC, 8-valves dengan sistem penyejukan cecair yang berupaya menghasilkan 65hp dan 64Nm pada 7,000rpm

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply