CFMoto 450SR Dikemas Kini dengan ‘Single-Sided Swingarm’

CFMoto membuat kejutan ketika mempersembahkan jentera konsep SR-C21 kepada umum pada 2021 sebelum model sebenar diperkenalkan setahun kemudian sebagai 450SR. 

Kami juga berpeluang ke Istanbul, Turki, Mac lalu bagi menguji kemampuan jentera bersesaran 450cc itu di Litar Inter City. 

Namun, selang beberapa bulan kemudian, CFMoto telah menaik taraf model ‘sportsbike’ itu baru-baru ini di China. 

Bagi tahun 2023, CFMoto 450SR dinaik taraf dengan beberapa ciri baru namun paling mencuri tumpuan adalah kehadiran ‘single-sided swingarm’ menggantikan ‘swingarm’ konvensional yang ditawarkan sebelum ini. Ciri baharu itu membuatkan rupa keseluruhan jentera itu tampak lebih agresif dan sporty. 

Turut dinaik taraf adalah panel badan yang sedikit berbeza berbanding sebelumnya. Namun, winglet masih lagi dikekalkan seperti model 2022. Selain itu, model 2023 ini juga datang ekzos yang lebih pendek sekaligus mendedahkan bahagian tayar belakang. 

Akhir sekali, CFMoto 450SR 2023 ini mendapat pilihan warna baharu yang terdiri daripada Zircon Black dan Starlight White. Model baharu ini dijangka akan diperkenalkan ke pasaran global tidak lama lagi. 

Untuk rekod, CFMoto 450SR dikuasakan enjin parallel-twin 450cc DOHC dengan 270-degree crank yang berupaya menghasilkan 50hp dan 39Nm.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]