MotoGP: Miguel Oliveira Sertai Razlan Razali Di Aprilia, Alex Rins Ke LCR Honda?

Pelumba MotoGP, Miguel Oliveira dan Alex Rins dilaporkan sudah pun mengesahkan pasukan baharu bagi musim 2023.

Menurut laporan Sky Italia, Oliveira akan meninggalkan KTM hujung musim ini dan berhijrah ke pasukan satelit baharu Aprilia kendalian Razlan Razali.

Perpindah anOliveira sudah pun dijangka apatah lagi pasukan Red Bull KTM mengumumkan telah menandatangani Jack Miller dari Ducati untuk dua musim.

KTM juga menawarkan peluang untuk Oliveira turun ke pasukan Tech3 namun senario itu tidak dipersetujui pelumba Portugal itu yang mahu kekal dengan mesin factory.

Sky Italia turut melaporkan bahawa RNF Racing telah mengikat Oliveira dengan kontrak dua tahun.

“Miguel Oliveria telah menandatangani kontrak dua tahun bersama Aprilia untuk beraksi bersama pasukan satelit RNF Racing kendalian Razlan Razali,” jelas laporan tersebut.

Difahamkan, Oliveira hampir berpindah ke Gresini namun tiada bentuk persetujuan formal dicapai sebelum pelumba itu buat keputusan sertai Aprilia.

Sementara itu, pelumba Suzuki, Alex Rins dilaporkan akan sertai LCR Honda.

Ini kerana dengan khabar angin kuat mengatakan rakan sepasukan, Joan Mir akan sertai Repsol Honda, pasukan Jepun itu didakwa turut memancing Rins untuk LCR Honda.

Pada masa sama, kegagalan mendapatkan khidmat Oliveira memaksa Gresini untuk mencari calon lain dengan Enea Bastianini dilaporkan akan berpindah ke pasukan factory Ducati atau Pramac Racing.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]