Bengkel Naik Air, 20 Motosikal Pelanggan Tenggelam Di Melaka

Pemilik bengkel motosikal di Kampung Paya Rumput, Tangga Batu, Melaka kerugian besar apabila bengkelnya ditenggelami air dalam bencana banjir kilat, pagi tadi.

Mohd Fadhlan Jaafar, 36, memberitahu bahawa sebanyak 20 motosikal pelanggan telah tenggelam dalam kejadian tersebut yang hanya disedari sekitar jam 8 pagi.

Lebih perit, daripada 20 motosikal tersebut, lima daripadanya telah pun selesai dibaiki dan hanya menanti untuk diserahkan kepada pemilik masing-masing.

““Habis semua 20 buah motosikal pelanggan dalam kedai tenggelam. Lima daripada motosikal itu juga sudah selesai dibaiki.

“Sepatutnya diambil oleh pelanggan, tapi tak sangka pula berlaku bencana ini,” jelasnya.

Tambah Farhan, dia cuba juga untuk menyelamatkan motosikal pelanggannya namun ekoran paras air naik hingga ke lutut dia bimbang berdepan risiko lain.

Bagaimanapun, Farhan mampu menarik nafas lega kerana pelanggan faham dengan situasi dihadapinya namun dia masih menampung kerugian.

“Mujur pelanggan faham dan tidak mengamuk, namun saya terpaksa menanggung kerugian kira-kira RM5,000 akibat banjir kilat ini.

“Ini kali keempat saya kena tahun ini dan kejadian yang paling teruk, semalam Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung (JPKK) dah korek (dalamkan) longkang, kalau tak lagi teruk rasanya,” tambahnya.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]