Warga Singapura Kantoi Lagi, Kali Ini Curi Cas Elektrik Di Shell Recharge

Belum sempat isu segelintir warga Singapura dirakam mencuri minyak bersubsidi RON95 di selatan tanah air berakhir, timbul lagi cerita kurang senang babitkan pemandu warganegara jiran itu.

Kali ini, seorang pemandu Singapura kantoi mencuri elektrik di stesen pengecas pantas (DC) Shell Recharge terletak di Tangkak, Johor.

Gambar insiden tersebut dimuat naik oleh bos besar Shell Malaysia, Shairan Huzani – atau lebih dikenali di media sosial sebagai Pakcik Shell.

Berdasarkan imej dikongsikan, jelas pemandu Singapura tersebut tidak meletakkan kenderaan jenis BYD T3 itu dalam ruang letak kereta disediakan.

Ini kerana mana-mana pemilik kenderaan yang mahu menggunakan Shell Recharge perlu membayar terlebih dahulu menerusi aplikasi ParkEasy bagi membolehkan pengadang di parkir diturunkan.

Melihat keadaan palang masih lagi tegak, ini bermakna pemandu tersebut telah menggunakan fasiliti tanpa membayar sekaligus mencuri perkhidmatan yang disediakan Shell Malaysia.

Lebih mengejutkan, bayaran untuk menggunakan fasiliti tidaklah mahal, hanya RM4 untuk yuran pengesahan dan seterusnya RM20 bagi 25 minit pertama dan RM20 bagi setiap lima minit seterusnya.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply