Bengkel Kantoi Pandu Lebih 3,000KM Kereta Milik Pelanggan

Baru-baru ini tular di media sosial perkongsian seorang pelanggan yang mengalami pengalaman buruk setelah menghantar keretanya ke sebuah bengkel tempatan.

*Mangsa bersama kereta Proton Preve miliknya

Berdasarkan perkongsian tersebut di akaun Facebook Alif Hj Zainuddin, dia telah menghantar sebuah kereta jenis Proton Preve ke sebuah bengkel untuk tujuan menukar warna dan ‘body kit’.

Bagaimanapun, terdapat beberapa masalah timbul mengenai urusan tersebut sehinggakan pemilik Proton Preven itu terpaksa membuat laporan polis.

Menurut info dikongsikan, Alif telah bersetuju untuk membelanjakan RM15,000 untuk tujuan tukar warna dan memasang ‘body kit’ dengan pemilik bengkel berjanji untuk siapkan kereta selepas sambutan Tahun Baru Cina 2022.

Semoga menjawab persoalan semua… ? Enjin rosak + finishing hancur + cat terkopek ? Report polis telah dibuat..di ruangan komen… #hatipanas

Posted by Alif Hj Zainuddin on Monday, 28 March 2022

Berdasarkan laporan yang dibuat, mangsa telah menerima rakaman video daripada pemilik bengkel yang menunjukkan dirinya memandu kereta mangsa dan memberitahu bawah enjinnya bermasalah.

Mangsa kemudiannya hadir ke bengkel untuk melihat sendiri keretanya dan mendapati terdapat beberapa masalah yang timbul antaranya panel dashboard patah, antena orignal hilang di samping keadaan cat yang tidak sempurna di beberapa bahagian.

-Minyak hitam 10k fully bertarikh 3/12/21 -Serah kereta pada SD Aerodynamics Automobile Design 8/12/21 -Curent mileage…

Posted by Alif Hj Zainuddin on Tuesday, 29 March 2022

Dalam perkongsian kedua di akaun Facebook, mangsa juga mendapati keretanya telah dipandu lebih 3,000km oleh pemilik bengkel atas sebab yang tidak diketahui.

Difahamkan, kereta mangsa juga baru sahaja selesai ‘overhaul’ yang menelan belanja RM8,000 sebelum menyerahkan kepada bengkel untuk tujuan ‘modifikasi’ sebelum mendapati keretanya telah merekodkan lebih 3,782 kilometer perbatuan daripada tarikh diserahkan.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply