Kenan Sofuoglu and Toprak Razgatlioglu Berlumba atas Jambatan Gantung Terpanjang Dunia

Dua bintang Superbike Dunia Turki, Kenan Sofuoglu and Toprak Razgatlioglu, berlumba merentasi jambatan gantung terpanjang di dunia, Canakkale 1915 di Turki dalam satu video penuh aksi.

Sama seperti lawatan ‘persaingan’ terakhir Sofuoglu ke jambatan itu, juara Supersport Dunia lima kali itu menaiki dua roda, menunggang Kawasaki H2R yang untuk litar sahaja dalam perlumbaan itu, manakala anak didik mudanya Razgatlioglu menaiki empat roda dengan Ferrari SF90 berkuasa 1,000hp.

Perlumbaan berlangsung di bahagian lurus 2,000 meter pada jambatan gantung sepanjang 4,600 meter itu. Dan walaupun itu menjadikannya kelihatan seperti tugas yang agak mudah, seperti yang anda akan lihat daripada video di bawah, menjinakkan Kawasaki H2R dan kesemua 310hpnya terbukti sebagai cabaran terbesar.

Selepas apa yang kelihatan seperti permulaan yang agak mantap dari Sofuoglu pada Kawasaki, ace Turki itu menghidupkan pendikit dan dilihat bekerja keras untuk mengekalkan bahagian hadapan ke bawah dan motosikal terkawal. Selepas sedikit kesukaran, casis dan enjin akhirnya melemparkan Sofuoglu melepasi mesin £500,000, 1,000hp itu.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]