TGR: Pusingan Kedua Vios Challenge Catat 2 Juta Tontonan!

Walaupun tanpa kehadiran penonton ekoran mematuhi prosedur operasi standard (SOP) ketat, pusingan kedua Vios Challenge Musim Ke-4 berlangsung meriah dengan dua juta tontonan secara atas talian berjaya dicatat.

Aksi kedua pada Ahad berlangsung lebih sengit dan mencabar berbanding hari pertama ekoran hujan lebat melanda Litar Antarabangsa Sepang (SIC).

Bagaimanapun, senario itu memberikan peluang keada pelumba M7 Japan Project Team, Syafiq Ali untuk melakar kemenangan diikuti Mitchell Cheah (23 Motors) kedua sementara tempat ketiga jadi milik Faidzil Alang.

Saingan kelas Sporting pula menyaksikan Adam Khalid (Crestmax Motorsport) melintasi garisan penamat di tempat pertama meskipun memulakan aksi di petak ke-15.

Mirza Syahmi Mahzan (Aylezo Motorsport) menemami Adam di tempat kedua diikuti Eric Yong, ketiga.

Sementara itu, kategori Rookie disandang pelumba berusia 17 tahun, Amer Harris diikuti Mika Hakimi kedua dan Putera Adam, ketiga.

Pada masa sama, selebriti tanah air, Shukri Yahaya meneruskan rentak cemerlang selepas memperoleh kemenangan kedua dengan kelebihan 7.1 saat di hadapan Nabil Ahmad (kedua) dan Zizan Razak (ketiga).

Vios Challenge akan kembali bersambung dengan pusingan ketiga di ‘venue’ sama pada 20 hingga 21 November ini namun akan mengambil tempat di sebelah malam.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply