Kes Curi Tayar Kereta Di Subang Jaya Semakin Menjadi-Jadi!

Sumber: Sinchew

Penduduk di Subang Jaya berang kerana sering menjadi mangsa kes kecurian tayar kereta yang telah berlaku dalam tempoh dua bulan ini.

Susulan membaca pelbagai laporan dan keluhan penduduk Subang Jaya di laman media sosial, akhbar tempatan, Sinchew telah turun ke USJ dan mendapati masalah yang dihadapi mereka adalah lebih teruk dari jangkaan!

Sebagai contoh, dua kereta baharu sahaja kehilangan tayar dengan kes pertama berlaku dalam kawasan berpagar dan dijaga oleh pegawai keselamatan di USJ 11/3 dengan sebuah Perodua Bezza hilang dua tayar (depan dan belakang) dan pemilik terpaksa membelanjakan kos penggantian sebanyak RM2000.

Sumber: Sinchew

Satu lagi kes berlaku di tapak kosong di sebelah stesen LRT USJ 7 apabila sebuah Proton Wira kehilangan keempat-empat tayar. Bayangkan perasaan pemilik kereta terbabit apabila melihat keadaan keretanya.

Tapak tersebut juga merupakan harta persendirian sekaligus memudahkan tugas pencuri untuk melakukan kerja terkutuk mereka.

Orang ramai terutamanya penduduk sekitar Subang Jaya dinasihatkan agar tidak meletakkan kereta di kawasan tersorok dan diminta agar segera melaporkan kepada pihak polis jika terserempak dengan individu mencurigakan.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply