65,000 Pengunjung Banjiri Art Of Speed 2023

Art Of Speed (AOS) 2023 yang berlangsung di Malaysia Agro Exposition Park (MAEPS), Serdang telah pun melabuhkan tirai pada Ahad yang menyaksikan 65,000 pengunjung hadir meraikan acara ‘custom culture’ terbesar di Malaysia itu. 

Seperti edisi sebelumnya, tahun 2023 juga menyaksikan pameran kenderaan kustom dari dalam dan luar negara sebagai tumpuan utama antaranya; Wild Road Choppers dari Jepun yang mempamerkan Harley-Davidson Chopper Show Bike 1941, Cosmic Chopper City (Jepun) dengan Harley-davidson Chopper Show Bike 2020 dan Side Yakotani (Jepun) yang membawa Volkswagen Type2 Safari Custom 1959. 

Seperti kebiasaan, beberapa nama besar turut mewarnai edisi kali ini antaranya Sunny Yano dan Hiro ‘Wildman’ Ishii dari Mooneyes, Rough Craft, Kustomstyle, Joinst Custom Show, 2 Percenter, Vibes Magazine, Weller Magazine, Old Coin Company dan ramai lagi.

Bagaimanapun, kehadiran Hot Wheels juga turut mencuri tumpuan dengan penganjuran ‘Official Hot Wheels Collector Convention’ pertama dianjurkan di Asia Tenggara. Turut menghangatkan program julung kalinya itu adalah pereka Hot Wheels sendiri, Matt Gabe dari Amerika Syarikat. 

Dalam pada itu, saudara Mohd Shahlan Mohd Nasir juga dinobatkan pemenang bagi Hot Wheels Legends Tour Malaysia yang mempertaruhkan Proton Arena yang telah dikustom. 

Tidak cukup dengan itu, AOS bersama Hot Wheels juga mengumumkan Saw Jane Harn, 9 tahun mencul pemenang peraduan Hot Wheels x Proton Kids Design Competition 2023. Karya pereka cilik tersebut akan dicetak pada kad HotWheels Proton Saga edisi khas yang akan mula dijual pada 2024.

Sementara itu, pengunjung juga disajikan dengan previu khas Royal Enfield Super Meteor 650 yang akan dilancarkan secara rasmi pada lewat September ini oleh Royal Enfield Malaysia. 

Seperti kebiasaan, beberapa pemenang cabutan bertuah telah berpeluang membawa pulang hadiah istimewa. Pada Sabtu, Norilah Mohd Norzi memenangi sebuah basikal elektrik dari Zeus sementara hari Ahad pula menyaksikan Rizal Azman bawa pulang kereta Toyota Celica 1979 milik AOS sendiri. Ketika sesi cabutan bertuah atas talian, Nor Adila Nor Hashimi berjaya memenangi sebuah motosikal elektrik Honda e-DAX. 

GALERI: ART OF SPEED 2023

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]