DWP2024: Ducati Monster 30th Anniversario Didedahkan – Hanya 500 Unit

Ducati membuka tirai episod pertama Ducati World Premier 2024 dengan mendedahkan Ducati Monster 30th Anniversario edisi terhad. 

Terhad kepada 500 unit, Monster 30th Anniversario ini meraikan ulang tahun ke-30 model Monster sejak diperkenalkan kali pertama pada 1993.

Monster merupakan model yang cukup ikonik pada sejarah Ducati kerana bukan sahaja berjaya menyelamatkan jenama itu malah muncul antara model paling popular sehingga kini. 

Ducati Monster 30th Anniversario ini tampil dengan gabungan warna ‘tricolour’ yang cukup menonjol termasuk rim bewarna emas dan fork dan monoshock dari Öhlins. Selain itu, versi Anniversario ini juga dilengkapi dengan ekzos Termignoni yang sebelum ini hanya didapati pada varian SP sahaja. 

Gabungan beberapa kompoen gentian karbon juga menyaksikan Monster 30th Anniversario ini 4kg lebih ringan sekaligus menyumbang kepada berat keseluruhan hanya 164kg. 

Bagaimanapun, versi Anniversario ini masih lagi dikuasakan enjin Testastretta 937cc yang menghasilkan 111hp pada 9,250rpm dan 93Nm. 

Sebagai model edisi terhad, pastinya jentera ini wajib dimiliki terutamanya bagi mereka yang menghargai jentera Ducati terutamanya Monster. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]