Ducati DesertX Rally 2024 Diperkenalkan – Pakej Suspensi Dan Rim Baharu

Tayangan terbaru Ducati World Premiere 2024 dengan rasminya memperkenalkan Ducati DesertX Rally 2024.

Dibangunkan daripada Ducati DesertX sedia ada, versi Rally ini menawarkan pelbagai peningkatan terbaru terutamanya dalam aspek suspensi dan rim.

Pertamanya, Ducati DesertX Rally masih lagi dikuasakan enjin 937cc Testastretta 11-darjah yang menawarkan 110hp dan 92Nm.

Namun, segalanya tertumpu kepada pakej suspensi yang kini dinaik taraf dengan fork depan 48mm jenis ‘closed-cartridge’ dari KYB yang menawarkan tetapan ‘rebound dan compression’. Penyerap hentak KYB di belakang pula menawarkan tetapan ‘compression’ serta preload dan rebound.

Penggunaan suspensi baharu ini juga menyaksikan jarak kelegaan tanah yang lebih baik dengan 280mm. Bagi meningkatkan kecekapan kawalan, DesertX Rally ini juga dilengkapi dengan ‘steering damper’ dari Ohlins.

Sementara itu, DesertX Rally ini juga mengalami transformasi signifikan di bahagian roda yang kini menempatkan rim 21-inci depan dan 180inci belakang jenama Excel Takasago dengan lidi (spoked) karbon. Rim baharu ini juga 0.5kg lebih ringan berbanding rim stok pada DesertX standard.

Antara ciri tambahan lain ditawarkan termasuk ‘mudguard’ depan baharu dengan kabel brek terpisah selain daripada pedal brek dan gear boleh laras. Juga eksklusif pada varian Rally adalah penggunaan livery Iron Giant.

GALERI: DUCATI DESERTX RALLY 2024

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]