KYMCO AK550 Lancar Januari 2024 – Model CBU, Harga Rendah Dari Yamaha TMAX 560

Sebelum ini kami telah pun melaporkan bahawa Modenas akan melancarkan skuter maxi premium, KYMCO AK550 untuk pasaran tempatan tidak lama lagi. 

Beberapa peminat Modenas Elegan EX250 telah pun menyaksikan model itu dengan lebih dekat ketika sesi lawatan yang diadakan pada Isnin. 

Berdasarkan tinjauan di Facebook pemilik Modenas Elegan 250, ada di antara mereka yang telah berkongsi pengalaman mengenai lawatan tersebut semalam. 

Menerusi perkongsian Fikry Azizan, Ketua Pegawai Eksekutif Modenas, Roslan Roskan memberitahu kumpulan lawatan tersebut bahawa pelancaran AK550 itu akan diadakan sekitar Januari 2024. Namun pada awalnya, model itu sepatutnya dilancarkan pada bulan Julai/Ogos. 

Menariknya, Roslan memberitahu bahawa model itu akan dijual sebagai model CBU (complete built unit). Namun tidak dinyatakan sama ada akan dijual sebagai model CKD selepas itu.

Pada masa sama, perkongsian itu juga menyatakan bahawa AK550 tersebut akan dijual pada harga lebih rendah berbanding Yamaha TMAX 560 yang ketika ini dipasarkan pada harga sekitar RM72k. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

One Reply to “KYMCO AK550 Lancar Januari 2024 – Model CBU, Harga Rendah Dari Yamaha TMAX 560”

Leave a Reply