CFMOTO 675SR Dalam Pembangunan – 100HP, 100Nm

Seramai 1,500 pengunjung telah hadir memeriahkan CFMOTO Day yang berlangsung di Litar Antarabangsa Zhuzhou, China, hujung minggu lalu. 

Mereka yang hadir telah disajikan dengan pelbagai aktiviti menarik termasuk didedahkan dengan projek akan datang oleh CFMOTO. 

Menariknya, mereka yang mengisi tempat duduk Litar Antarabangsa Zhuzhou juga telah disajikan dengan penampilan sulung jentera prototaip CFMOTO 675SR yang akan dipasarkn di pasaran global tidak lama lagi. 

Seperti namanya, 675SR dikuaskan platform tiga-silinder serba baharu dibangunkan syarikat motosikal China itu. Menurut CFMOTO, 675SR in bakal menjadi model paling berkuasa dalam keluarga “SR” selepas 250SR, 450SR serta prototaip 500SR. 

Apa yang mencuri tumpuan, CFMOTO mendedahkan 675SR itu akan menawarkan 100hp dan 100Nm. 

Dalam pada itu, kami juga tertarik dengan pembangunan jentera baharu tersebut kerana ini bukan kali pertama enjin tiga silinder bersesaran 675cc dibangunkan. Sebelum ini, Triumph Motorcycles juga terkenal dengan enjin yang sama dan menggerakan beberapa model popular termasuk Street Triple 675 dan Daytona 675. 

Bagaimanapun, Triumph telah pun menghentikan pembangunan model 675 sekitar 2016.

Apa yang pasti, CFMOTO cukup berani membangunkan pelbagai jentera supersport untuk pasaran global tatkala Honda, Yamaha dan Suzuki sudah mula kibarkan bendera putih ekoran peraturan emisi ketat di Eropah.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]