Ducati Scrambler Generasi Terbaru Tiba Di Malaysia – Dari RM62,900

Ducati Malaysia dengan rasminya memperkenalkan barisan Ducati Scrambler 2023 untuk pasaran tempatan yang hadir menerusi varian Icon, Nightshift dan Full-Throttle.

Walaupun masih lagi dihidupakn enjin dua silinder 803cc Desmodue yang sama seperti generasi sebelum ini dengan 73hp pada 8,250rpm dan 65.2Nm pada 7,000rpm namun terdapat beberapa penambahbaikan telah dilakukan. Antarnaya enjin terbaru ini adalah 2.5kg lebih ringan hasil penggunaan klac yang lebih kecil. 

*Scrambler Full Throttle

Keterampilan juga tampak lebih sporty hasil penggunaan subframe baharu yang kini dipisahkan daripada kerangka utama sementara penggunaan ‘bearing-mounted shift’ pula menjanjikan pertukaran gear yang lebih lancar. 

Dalam pada itu, naik taraf terbesar juga hadir menerusi sistem Ride-by-Wire yang merangkumi dua mod menunggang dan Ducati Traction Control di samping bahagian tangki yang telah direka semula. 

*Scrambler Icon

Sementara itu, varian Full-Throttle juga dilengkapi dengan fungsi Ducati Quick Shift  dan Cornering ABS secara standard.

Menurut Ducati Malaysia, varian Icon (standard) ditawarkan pada harga RM62,900 sementara Full-Throttle dan Nightshift pula dijual pada harga RM69,900. 

*Scrambler Nightshift

Varian Full-Throttle paling menonjol dengan gabungan warna merah dan angka #62 di bahagian sisi. Angka tersebut merupakan rujukan kepada model Scrambler pertama yang diperkenallkan pada 1962. Sementara itu, Nighshift pula dibezakan dengan handlebar yang jenis rata dengan ‘bar-end mirror’ di samping penggunaan rim jenis lidi (spoked). 

Dalam pada itu, kami dimaklumkan Ducati Malaysia telah menerima hampir 50 tempahan awal bagi barisan model Scrambler ini dengan penyerahan akan dilakukan pada Oktober. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]