TERKINI: Jentera 400cc Triumph-Bajaj Akan Dipasarkan Di Malaysia

Triumph Motorcycles Malaysia telah pun merasmikan pembukaan pusat pameran perdana Triumph Motorcycles Petaling Jaya, hari ini. 

Turut hadir ketika perasmian tersebut adalah Ketua Jualan Eksport Triumph Motorcycles, Cees De Rooij. Ketika ucapannya dia mendedahkan pasaran Malaysia merupakan antara daripada destinasi utama Triumph terutamanya bagi model berkapasiti kecil. 

Model yang dimaksudkan itu merujuk kepada kerjasama antara Triumph dan pengeluar India, Bajaj Auto yang akan memperkenalkan model bersesaran 400cc tidak lama lagi. 

Jelas De Rooij, model tersebut akan memasuki peringkat pengeluaran pada musim panas ini dan akan datang dengan dua varian seperti yang dilaporkan sebelum ini. 

Namun, menariknya De Rooij mendedahkan bahawa model tersebut akan turut dipasarkan di Malaysia.

“Model 400cc itu cukup sesuai untuk pasaran ini (Malaysia) dan beberapa pasaran lain di Asia. 

“Ini adalah usaha kami bagi menjadikan jenama Triumph lebih mampu milik berbanding model sedia ada,” jelasnya.

Tambahnya lagi, pembangunan model baharu itu tidak akan hanya berlaku di India malah akan turut dipasang di kilang Triumph Motorcycles yang terletak di Ranong, Thailand. 

Triumph Motorcycles dijadualkan akan memperkenalkan model serba baharu itu pada 5 Julai ini dan dijangka menembusi pasaran global pada hujung 2023. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply