Mat Rempit Myanmar Ditahan, Memekak Dengan ‘Ekzos Perang’

Polis Daerah Ampang Jaya telah menahan lapan warga asing setelah didapati buat bising dengan ekzos yang telah diubahsuai di sekitar Tasik Tambahan, Ampang, pada Selasa. 

Perkara itu disahkan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Farouk Eshak. Memetik laporan Sinar Harian, sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya telah mengambil tindakan pada jam 9 malam. 

Susulan daripada itu, sebanyak 18 motosikal telah disita ekoran melakukan ubahsuai ekzos secara melampau dengan lapan daripadanya ditunggang warga asing. Polis kemudiannya mengenal pasti lapan warga asing tersebut adalah warga Myanmar. 

“Motosikal yang disita ialah Yamaha Lagenda, Yamaha 125Z, Yamaha 135LC, Honda CBR 250 serta Yamaha MT-07 untuk tindakan di bawah Seksyen 64(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan Seksyen 6(4) akta yang sama,” jelas Farouk. 

Pemeriksaan lanjut juga mendapati terdapat sebahagian daripada motosikal disita tidak mempunyai brek belakang. – Sinar Harian

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]