HJC Lancar Helmet Jet RPHA 31 Di Eropah – RM2.1k

Pengeluar helmet motosikal, Hong Jin-Crown Corp (HJC) telah memperkembangkan tawaran model helmet untuk pasaran global menerusi pelancaran HJC RPHA 31. 

Mengguna pakai teknologi cangkerang PIM (Premium Integrated Matrix), HJC RPHA 31 merupakan helmet jenis jet yang dibina untuk kegunaan harian terutamanya pengguna skuter di kawasan bandar. 

Visor depan menawarkan perlindungan muka yang menyeluruh namun masih lagi menawarkan ruang baik bagi pengudaraan. Menurut HJC, visor tersebut adalah anti-UV dan disaluti dengan bahan anti-calar sekaligus bukan sahaja tahan lasak malah melindungi muka dari cahaya panas matahari. 

Menariknya, visor tersebut juga boleh dipasang dengan kanta  Pinlock anti-kabus. Seperti model ‘jet’ lain, RPHA 31 ini juga datang dengan ‘sun visor’. Terdapat dua corong udara utama ditawarkan termasuk corong keluar haba panas yang terletak di bahagian belakang. 

Pad bahagain dalam pula boleh ditanggalkan sepenuhnya dan boleh dibasuh. Menariknya, keseluruhan pad dalam juga disaluti bahan anti-bakteria. 

Dari aspek keselamatan, HJC RPHA 31 mencapai standard ECE R22.06 terbaru dan dibina menggunakan bahan gentian komposit sekaligus tahan lasak dan kuat. 

Bagi pasaran Eropah, HJC RPHA 31 ini dijual pada harga EUR429.90 (RM2.1k). 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]