Kawasaki Ninja ZX-9R Dalam Pembangunan

Meskipun belum dipasarkan di Malaysia namun Kawasaki kembali mencuit hati peminat sejak memperkenalkan Ninja ZX-25R dan terbaru, Ninja ZX-4R di pasaran global. 

*Kawasaki Ninja ZX-25RR

Kawasaki Ninja ZX-25R dan ZX-4R merupakan motosikal platform 250cc dan 400cc yang disuntik dengan enjin 4-inline sekaligus menyumbang kepada angka kuasa yang tinggi dengan masing-masing menawarkan 50hp dan 79.1hp. 

Menariknya, Kawasaki tidak akan berhenti disitu kerana timbul laporan di Jepun bahawa mereka sedang membangunkan Ninja ZX-9R. Pendedahan itu dibuat menerusi Young-Machine melalui majalah keluaran bulan Mei. 

*Kawasaki Z900

Meskipun maklumat yang dikongsikan tidak banyak namun perkembangan terbaru itu secara tidak langsung merancakkan lagi tawaran Kawasaki. Pada masa sama, dijangkakan ZX-9R itu akan dikuasakan enjin 900cc yang sama terdapat pada Kawasaki Z900. 

Namun begitu, pastinya enjin tersebut akan ditala semula bagi menghasilkan kuasa yang lebih tinggi dibantu sistem Ram-Air. 

Sementara itu, pembangunan Ninja ZX-9R juga bukanlah satu kejutan kerana Kawasaki sebelum ini mendedahkan akan memperkenalkan 30 model baharu menjelang 2025. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]