Skuter Elektrik Bukan Penyebab Kebakaran – Beam

Kejadian kebakaran di Suria KLCC telah menyebabkan sembilan motosikal dan empat skuter elektrik hangus terbakar dalam satu kejadian yang berlaku petang semalam. 

Susulan daripada kejadian itu, ada yang mendakwa kebakaran itu berpunca daripada skuter elektrik yang diletakkan disitu. 

Bagaimanapun, penyedia perkhidmatan skuter elektrik sekitar Kuala Lumpur, Beam  dalam satu kenyataan menjelaskan bahawa setelah disiasat pihak berwajib, kebakaran tersebut bukan berpunca daripada skuter elektrik yang berada di tapak kejadian. 

Dalam pada itu, Beam meluahkan rasa simpati terhadap pemilik motosikal yang terkesan dengan kejadian tersebut. 

Dalam perkembangan terbaru, polis telah pun menahan seorang lelaki berusia 34 tahun yang disyaki terlibat dalam membakar motosikal dan skuter elektrik di KLCC, petang semalam.

Memetik laporan Berita Harian, semakan CCTV mendapati lelaki berkenaan berada berhampiran lokasi kejadian sebelum kebakaran berlaku.

“Ketika penahanan, polis merampas sebuah motosikal jenis RS, serangkai kunci motosikal, satu helai baju, satu helai seluar, satu sarung tangan, satu beg, satu jam tangan dan satu pemetik api,” jelas Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Noor Dellhan Yahaya,.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]