Kawasaki Ninja ZX-4R Lancar 1 Februari Ini

Sudah beberapa kali artikel mengenai perkembangan Kawasaki Ninja ZX-4R telah pun kami terbitkan sejak desas-desus mengenai ketibaan model itu bertiup awal tahun lalu.

Malah, kami juga memulakan kalender 2023 dengan mendedahkan bahawa Ninja ZX-4R itu akan dilancarkan tahun ini berdasarkan ‘vehicle identification number’ yang difailkan di Amerika Syarikat. Namun pada ketika itu, tiada info mengenai tarikh pelancaran yang tiba di meja kami.

Bagaimanapun, imej ‘teaser’ terbaru yang dikongsikan Kawasaki Amerika Syarikat memaparkan ketibaan empat model baharu bagi tahun 2023. 

Pastinya salah satu daripada model tersebut merupakan Ninja ZX-4R seperti yang dinyatakan dalam VIN yang didaftarkan baru-baru ini. 

Untuk rekod, maklumat VIN tersebut merujuk kepada dua varian, ZX400PP (ZX-4R) dan ZX400SP (ZX-4RR). 

Menurutu laporan yang dikongsikan sebelum ini, Kawasaki Ninja ZX-4R akan dikuasakan enjin empat silinder 399cc yang berupaya menghasilkan antara 60 hingga 70hp. Terdapat laporan luar yang mendakwa Ninja ZX-4R itu akan menawarkan lebih daripada 70hp namun kebenaran itu akan diketahui tidak lama lagi. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]