Brembo Bakal Pasarkan Kaliper Brek Ala MotoGP Tahun Ini

Jenama brek kaliper popular Itali, Brembo, bakal memasarkan kaliper brek model GP4-MS yang telah dinaik taraf bagi tahun 2023.

Sebagai rujukan, Kaliper brek GP4-MS telah pun dijual kepada orang ramai bermula 2019 namun ketika itu, model tersebut ketiadaan ciri yang digelar sebagai ‘bilah penyejuk’ yang terdapat pada kaliper brek pada jentera MotoGP. 

Namun, segalanya berubah bagi model 2023 apabila Brembo menaik taraf GP4-MS dengan ciri ‘bilah penyejuk’ ala MotoGP itu untuk kegunaan motosikal di jalan raya mahupun litar lumba. 

Seperti model GP4-RR dan GP4-RX, setiap kaliper brek Brembo GP4-MS dibentuk daripada satu blok aluminium dan mengikut reka bentuk ikonik jenama itu. 

Bagaimanapun, bilah penyejuk itu menjadi tambahan baharu bagi produk 2023 dan didakwa mampu menambahbaik prestasi membrek terutamanya apabila digunakan di litar lumba. 

Bukan itu sahaja, Brembo turut menambah pelekat deria haba pada blok kaliper tersebut yang berfungsi mengesan suhu operasi kaliper sebaik selesai sesi di litar. 

Ciri tersebut bukan sahaja membolehkan penunggang mengkaji daya menunggang malah membantu dalam menentukan pad brek yang sesuai. 

Menurut Brembo, kit kaliper brek GP4-MS itu juga disertakan dengan pad brek berprestasi tinggi yang telah disinter. 

Bagaimanapin, tarikh rasmi bagi pelancaran model itu tahun ini masih belum diputuskan. 

Untuk maklumat lanjut layari www.brembo.com.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]