RASMI: Didi Automotive Pengedar Baharu Triumph Motorcycles Di Malaysia

Triumph Motorcycles dengan rasminya mengumumkan Didi Automotive sebagai pengedar baharu jenama motosikal UK itu bagi pasaran Malaysia berkuatkuasa 15 Januari 2023.

Triumph dan Didi Automotive akan berkerjasama bagi tujuan import, jualan dan edaran motosikal Triumph Motorcycles termasuk pembangunan jenama itu disini. 

Bagi memastikan urusan selepas jualan di samping memenuhi kehendak pemilik Triumph sedia ada di Malaysia, sebuah pusat pameran Triumph serba baharu akan dibangunkan di Petaling Jaya dan Pulau Pinang. 

Kedua-dua pusat pameran ini akan menawarkan fasiliti terbaik termasuk kakitangan berpengetahuan tinggi serta banyak lagi.

Sebagai antara pasaran utama di rantau Asean, Didi Automotive akan menawarkan pelbagai model daripada varian Model Classic, Roadster dan Tiger untuk pasaran tempatan termasuk model mampu milik seperti Trident 660 dan Tiger Sport 660.

Pada masa sama, Didi Automotive juga akan menawarkan model baharu hasil kerjasama Triumph-Bajaj di Malaysia. 

Untuk rekod, Didi Automotive di bawah payung Didi Group juga memasarkan beberapa jenama motosikal lain di Malaysia antaranya Harley-Davidson, Moto Guzzi, Royal Enfield, Aprilia dan Vespa.

Terdahulu, Fast Bikes Sdn Bhd telah pun mengesahkan tidak lagi pikul tugas selaku pengedar Triumph bermula 14 Januari dan akan beralih ke Hong Big Wing. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply