Dua Lelaki Dicekup, Curi Honda Wave Alpha Di Utara Dan Jual Di Thailand Serendah RM1,000

Sebanyak 87 kes kecurian motosikal yang dilaporkan di Pulau Pinang dan Kedah berjaya diselesaikan dengan tangkapan dua lelaki di Butterwoth, Pulau Pinang dan Padang Besar, Perlis, baru-baru ini.

Suspek berusia 41 dan 46 tahun itu berjaya diberkas menerusi Op Lejang Wave Alpha yang diadakan pada hujung November lalu. 

Menurut Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Tan Cheng San, kedua-dua suspek menjadikan tapak letak motosikal di stesen kereta api Bukit Mertajam dan Bukit Tengah sebagai sasaran utama.

“Melalui siasatan yang dijalankan, suspek akan hantar sendiri motosikal curi ke negara jiran menggunakan nombor plat pendaftaran miliknya bagi mengaburi mata pihak berkuasa melalui jalan sah,” jelasnya.

Berdasarkan petikan HMetro, suspek menjadikan Honda Wave Alpha sebagai sasaran utama dan menjual motosikal tersebut di negara jiran, Thailand ekoran terdapat permintaan tinggi.

Difahamkan, pihak polis juga berjaya mengenal pasti orang tengah yang terlibat menjual motosikal curi kepada pembeli di Thailand. – HMetro

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply