Rupa Jelas Moto Morini X-Cape 1200 Corsa Corta Didedahkan

Moto Morini sememangnya diambang kebangkitan setelah beberapa model baharu yang dilancarkan sebelum ini kembali mendapat tempat dipasaran Asia dan Eropah. 

Moto Morini Seiemmezzo dan X-Cape 650 merupakan dua model baharu yang semakin mendapat permintaan tinggi dipasaran dunia termasuk Malaysia. 

*Moto Morini X-Cape 650 X

Ini kerana jenama motosikal Itali itu berjaya menawarkan barisan motosikal dengan harga lebih mampu milik susulan dikilangkan di China setelah syarikat itu dibeli Zhongneng pada 2018. 

Bagaimanapun, Moto Morini masih lagi berpangkalan di Bologna, Itali sekaligus tidak hairan jenama itu cukup popular di sana. 

Dalam perkembangan terbaru, Moto Morini bakal memperluaskan tawaran model bagi tahun akan datang menerusi X-Cape 1200.

Moto Morini X-Cape 1200 mula tampil dalam satu lakaran CAD pada September lalu namun pendedahan terbaru menunjukan model tersebut telah pun siap sepenuhnya dan akan diperkenalkan tidak lama lagi.

Berdasarkan imej dikongsikan, X-Cape 1200 tersebut jelas mengikut acuan rekaan X-Cape 650 namun dengan panel badan yang lebih lebar dan besar. 

Difahamkan, X-Cape 1200 ini dikuasakan enjin V-Twin V87 Bialbero Corsacorta yang sama terdapat pada model terdahulu, Corsaro 2005 dan Scrambler 1200 2020. 

Menariknya, meninjau lebih dekat gambar tersebut menunjukkan X-Cape 1200 itu didatangkan dengan beberapa ciri premium termasuk brek Brembo.

Pengenalan model baharu itu selaras dengan pendedahan yang dibuat Pengarah Urusan Moto Morini, Alberto Monni sebelum ini yang memaklumkan terdapat 11 model baharu yang akan diperkenalkan dalam tempoh dua tahun ini. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]