Suami Isteri Maut Rempuh Kereta Keluar Simpang Secara Mengejut

Pasangan suami isteri disahkan meninggal dunia selepas terbabit kemalangan dalam satu kejadian di KM32.3 Jalan Kuala Kangsar-Gerik-Pengkalan Hulu, Lenggong, dekat Kota Tampan, Lenggong, semalam.

Mangsa, Azranawi Radzi, 42 bersama isteri Rosnah Damha, 44, sedang menunggang motosikal jenis skuter maxi jenama Kymco semasa kejadian.

Menurut Ketua Polis Daerah Gerik, Superintendan Zulkifli Mahmood, kemalangan maut itu berlaku selepas motosikal ditunggang mangsa tidak sempat mengelak kereta jenis Proton Iswara yang keluar mengejut dari stesen minyak menuju ke jalan utama. 

“Oleh kerana jarak terlalu dekat, motosikal suami-isteri itu yang berada di laluan sah tidak sempat mengelak lalu melanggar bahagian sisi belakang sebelah kiri kereta,” jelas Zulkfili Mahmood kepada Berita Harian.

Susulan kejadian tersebut Azrawawi disahkan meninggal dunia di tempat kejadian sementara Rosnah meninggal sewaktu dalam rawatan di Klinik Kesihatan Lenggong.

Lebih menyedihkan, pemergian pasangan suami isteri itu turut menyebabkan empat anak mereka kini menjadi yatim piatu dengan anak sulung baru berusia 16 tahun. – Berita Harian

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply