MotoGP: Pelumba RNF Aprilia 2023 Dari Kelas Premier, Raul Fernandez Calon Utama – Razlan

Umum mengetahui bahawa RNF Racing kendalian Datuk Razlan Razali akan beralih kepada jentera Aprilia bagi musim 2023.

Ini kerana pasukan itu akan bergerak sebagai skuad satelit Aprilia musim depan setelah mempersetujui kerjasama jangka panjang bersama jenama motosikal Itali itu.

Bagaimanapun, setakat ini Razlan Razali dan pasukan RNF Racing masih belum mengumumkan barisan pelumba bagi musim depan.

Bagi menjawab persoalan tersebut kami berpeluang untuk berbicara bersama Razlan Razali pada Sabtu ketika pasukan Withu Yamaha RNF MotoGP selesai menjalani sesi Kelayakan 2 (Q2) di Austria.

Apabila ditanya adakah kemungkinan pasukan RNF Aprilia akan dibarisi pelumba Itali susulan ditaja WithU (syarikat Itali) dan Aprilia selaku jenama pengeluar dari negara itu, ini jawapan Razlan.

“Dalam kelas MotoGP ketika ini tiada pelumba Itali. Pada masa sama, kami tidak akan mengambil khidmat pelumba dari Moto2.

“Kedua-dua pelumba pasukan akan hadir dari kelas (premier) MotoGP,” jelasnya. 

Mendengar penjelasan itu, kami memetik nama pelumba KTM Tech3 ketika ini,Raul Fernandez yang hangat dikaitkan dengan perpindahan ke RNF Racing sebelum ini dan reaksi Razlan yang tertawa dengan persoalan itu sedikit sebanyak memberi bayangan pelumba Sepanyol itu dilihat sebagai calon utama. 

Sewaktu temu bual tersebut, Razlan turut mendedahkan pelumba berusia 21 tahun itu sememangnya pertama dalam senarai ‘wishlist’ nya musim depan. 

Sementara itu, Miguel Oliveira turut disebut akan sertai pasukan RNF Aprilia musim depan.

Apa pun, segalanya akan terjawab pada 1 September ini apabila Datuk Razlan mendedahkan pengumuman rasmi akan dibuat di GP Misano, sehari sebelum bermulanya sesi ujian bebas. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]