Konvoi Seluruh Malaysia Dan Asia Perkenal Yamaha 135LC

Seramai 180 penunggang motosikal Yamaha LC135 dengan nombor plat pendaftaran 1010 mengadakan konvoi seluruh negara dan juga beberapa negara Asia bagi memperkenalkan jentera Yamaha itu yang hanya dikeluarkan dan dijual di Malaysia.

Pengarah Urusan Kumpulan Hong Leong Industries, Datuk Dr. Jim Khor berkata, konvoi Kelab Keluarga Besar Yamaha LC1010 itu memulakan perjalanan secara berperingkat bermula Sabtu. 

“Apa yang uniknya, Yamaha LC135 berwarna merah ini hanya dikeluarkan untuk dijual di Malaysia sahaja. Tiada di negara Asia seperti Indonesia, Jepun, Vietnam dan Thailand seperti mana kebiasaan pasaran Yamaha.

“Selain itu, ia juga tertera nombor plat khas 1010 yang bermaksud “Perfect” atau sempurna bagi fengshui Cina. 

“Ketika ini, motosikal dengan nombor plat 1010 itu hanya ada sebanyak 180 buah sahaja di Malaysia dan pembeli perlu menunggu untuk menguruskan tempahan khas nombor plat ini sebelum memiliki motosikal mereka. Sebab itu kita katakan kelab ini unik,” katanya. 

Jim Khor yang juga Presiden Kelab Keluarga Besar Yamaha LC1010 itu berkata, konvoi itu akan diadakan setiap bulan bermula bulan ini sehingga selesai seluruh negeri dalam Malaysia sebelum ke Thailand, Vietnam dan Indonesia.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply