Letak Kereta Suka Hati, Orang Ramai Kerjasama Angkat ‘King’

Penggunaan ruang meletak kereta sesuatu yang mudah, namun begitu ramai yang masih tidak menggunakannya dengan betul dan menyusahkan pengguna jalan raya yang lain apabila menghalang laluan.

Sebuah video tular di media sosial memaparkan sekumpulan lelaki mengangkat dan mengalihkan kereta Perodua Myvi gara-gara diletakkan di tempat yang salah.

Menurut pemilik video, dia turut berada di lokasi kejadian dan difahamkan bas yang dinaikinya bersama rakan-rakannya itu sukar melalui laluan terbabit disebabkan terhalang oleh kereta tersebut.

Jelasnya lagi, sebelum mengambil keputusan untuk mengangkat kereta terbabit beramai-ramai, mereka telah berusaha mencari pemiliknya terlebih dahulu namun tidak ditemui.

“Kami nak balik kereta ini halang sudah la jalan sempit, dia parkir pun tengah jalan, kami dah pusing cari pemilik kereta satu padang kota. Ini sahaja kami mampu buat,” katanya.

Sehubungan itu, rata-rata orang ramai memuji tindakan sekumpulan lelaki berkenaan kerana masih bertimbang rasa dan tidak merosakkan kereta tersebut meskipun ia telah menghalang dan menyusahkan mereka.

“Terbaik la, kalau jenis tak sabar, mahu dilanggar sahaja kereta itu, ‘King’ tak ‘King’, semua kasi rembat, yang parkir ikut suka hati siapa suruh,” ujar Kamarul Azmi.

“Nasib baik abang-abang kita gagah, boleh tolong angkat dan ubah, terima kasih jadi pengguna bijak,” kata Mastura. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply