Dapat Info Di Twitter, Geng Konvoi Motosikal Terima 307 Saman Di Tanjung Malim

Sebanyak 307 saman telah dikeluarkan kepada penunggang motosikal yang berkonvoi di Kilometer 116 Jalan Persekutuan Ipoh-Kuala Lumpur berhampiran Tanjung Malim, pada Ahad.

Perkara itu disampaikan Ketua Polis Daerah Muallim, Superintendan Mohd Hasni Mohd Nasir yang menjelaskan bahawa kesemua saman dikeluarkan dalam satu sekatan jalan raya (SJR) yang dilakukan.

Menurut Mohd Hasni, pihaknya telah menerima info menerusi laman media sosial Twitter yang melaporkan terdapat satu kumpulan konvoi besar penunggang motosikal sedang menunggang di Lebuh raya Utara-Selatan dan dalam perjalanan ke sebuah restoran di Tanjung Malim.

“Searami 28 pegawai telah digerakkan untuk mengadakan SJR di laluan berkenaan bagi melakukan pemeriksaan terhadap motosikal terlibat,” jelasnya.

Operasi yang berjalan dari jam 9 pagi hingga 4 petang itu menyaksikan seramai 307 penunggang motosikal dikenakan saman sementara lima saman lagi dikeluarkan untuk kenderaan lain.

Antara kesalahan yang dilakukan adalah menunggang tanpa lesen, memiliki cukai jalan tamat tempoh, tiada cermin sisi, nombor plat ‘fancy’ dan menggunakan ekzos yang telah diubah suai. – FMT

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply