MotoGP: Mahu Miller Kekal, Bastianini Persoal Pilihan Bagnaia

Enea Bastianini berjaya menempatkan dirinya dikalangan pencabar kejuaraan musim 2023 setelah merekodkan kemenangan ketiga musim ini di GP Perancis, pada Ahad.

Kemenangan itu juga menyaksikan dirinya disebut sebagai calon yang bakal menggantikan Jack Miller – selain Jorge Martin – di pasukan ‘factory’ Ducati sekaligus bergandingan dengan Francesco Bagnaia musim depan.

Bagaimanapun, Bagnaia dalam satu kenyataan menjelaskan bahawa dia lebih gemar untuk terus digandingkan dengan Jack (Miller).

Bastianni menyifatkan Bagnaia mungkin ada sebabnya tersendiri.

“Saya rasa dia pilih (Jack) Miller sebab dia adalah ketua di Ducati dan dia tahu potensi saya dan Martin. Jadi itu boleh jadi satu masalah kepadanya,” jelas Bastianini.

Namun, Bastianini menjelaskan dia tidak kisah sekiranya terus kekal bersama Gresini yang penting dia dapat beraksi dengan jentera ‘factory’ musim depan.

Sementara itu, Bagnaia ketika ini ketinggalan lebih 44 mata dibelakang pendahulu Fabio Quartararo setelah mengalami kemalangan di Le Mans meskipun mendahului sebahagian besar perlumbaan.

Kemalangan itu menyaksikan Bastianini merekodkan kemenangan ketiga musim ini dengan Miller kedua dan wakil Aprilia, Aleix Espargaro ketiga.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]