MotoGP: Miguel Oliveira Tak Goyang Litar Basah, Juarai GP Indonesia

Pelumba Red Bull KTM, Miguel Oliveira merekodkan podium pertama musim ini selepas menjuarai GP Indonesia di Litar Mandalika.

Walaupun perlumbaan ditangguh sehingga jam 4.15 petang ekoran hujan lebat namun perlumbaan bermula dengan baik bagi kesemua pelumba.

Bagaimanapun, pengalaman di litar basah ternyata memberikan kelebihan besar buat Oliveira dan pelumba Ducati, Jack Miller yang mendahului kedudukan satu dua.

Namun, selepas mengekori Miller untuk beberapa lap, Oliviera seakan memiliki keyakinan dan cengkaman yang lebih baik untuk memintas dan terus mengekalkan kedudukan pendahulu sehingga garisan penamat.

Tempat kedua jadi milik pertahan juara dunia, Fabio Quatararo yang meskipun pada suatu ketika berada di kedudukan kelima berjaya memintas Alex Rins (Suzuki) dan Johann Zarco (Pramac) untuk mengesahkan kedudukan.

Zarco juga kembali ke podium selepas kali terakhir di Litar Catalunya musim lalu untuk melengkapkan podium di tempat ketiga.

Sementara itu, pelumba ‘rookie’ dari RNF Racing, Darryn Binder, boleh berasa bangga kerana berjaya menamatkan aksi di kedudukan ke-10.

Berikut keputusan penuh perlumbaan:

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]