Moto Morini Masuk Pasaran Malaysia Menerusi MForce, X-Cape 650 Tersenarai

MForce Bike Holdings telah pun mengsahkan bakal menjadi pengedar eksklusif rasmi jenama Moto Morini di Malaysia.

Bagi yang tidak mengikuti perkembangan semasa, Moto Morini merupakan jenama motosikal Itali yang dibangunkan Alfonso Morini di Bologna sekitar tahun 1937.

Ketika ini terdapat beberapa buah motosikal berkuasa tinggi di bawah payung Moto Morini antaranya Corsaro ZT, Corsaro ZZ, Milano dan Super Scrambler dengan kesemuanya dikuasakan enjin V-Twin 1,200cc.

Bagaimanapun, model yang paling mencuri tumpuan adalah X-Cape 650 yang telah pun didedahkan kepada umum di EICMA pada November tahun lalu.

Berdasarkan kenyataan MForce yang dikeluarkan hari ini, X-Cape 650 akan turut masuk pasaran tempatan sekitar suku kedua 2022 yang sekaligus bakal menarik perhatian peminat ADV di Malaysia.

Moto Morini X-Cape 650 didatangkan dengan gabungan tayar 19″ depan dan 17″ belakang dan dipadankan bersama fork Marzocchi 50mm boleh laras depan dan penyerap hentakan belakang KYB. Sementara sistem membrek pula hadir dengan brek kaliper Brembo dengan sokongan ABS.

Ketinggian tempat duduk diletakkan pada 845mm bagi menjaminkan tunggangan selesa atas jalan raya dan off-road.

Antara ciri menarik lain:

  • Tangki 18L
  • paparan skrin TFT 7-inci
  • kerangka steel trellis dengan swingarm aluminium

X-Cape 650 ini dikuasakan enjin parallel-twin 649cc yang berupaya menghasilkan 60hp pada 8,250rpm dan 56Nm pada 7,000rpm.

Pemilihan MForce sebagai rakan pengedar Moto Morini di Malaysia dijangka bakal mengukuhkan kedudukan sebagai pengedar terkemuka di Malaysia.

Menurut Ketua Pegawai Operasi (COO) MForce, Asri Ahmad, MForce telah pun mencatatkan peningkatan jualan lebih 25 peratus bagi tahun 2021 berbanding tahun 2020.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply