Ducati Selesai Jalani Ujian Sulung Jentera MotoE 2023

Ducati telah pun disahkan sebagai pembekal jentera elektrik bagi kejuaraan dunia MotoE bermula musim 2023.

Jenama motosikal Itali itu bakal mengambil alih tugas Energica yang sebelum ini telah pun membekalkan saingan MotoE dengan jentera Ego Corse.

Bagaimanapun, ketika Energica Ego Corse merupakan jentera ‘production’, jentera lumba oleh Ducati pula dibina khas bagi perlumbaan MotoE sahaja.

Dalam perkembangan terbaru, kilang Borgo Panigale itu telah pun selesai menjalani ujian sulung terhadap jentera elektrik itu di Litar Misano bersama pelumba uji, Michelle Pirro.

Berdasarkan gambar rasmi dikongsikan Ducati, jelas jenama motosikal Itali itu tampak serius dalam membangunkan sebuah jentera lumba elektrik yang berkemampuan tinggi.

Selain daripada rekaan yang jelas futuristik dan diinspirasikan daripada model Panigale, jentera MotoE ini juga didatangkan dengan spesifikasi tinggi antaranya sistem suspensi Öhlins, brek Brembo serta rim Marchesini.

Bahagian kerangka dan swingarm juga mengguna pakai bahan jenis gentian karbon dalam usaha menurunkan lagi berat keseluruhan jentera yang akan dimuatkan dengan bateri yang berat.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]