5 Sebab Kami Rekomen CASTROL POWER1 ULTIMATE Waktu Servis Motosikal

Hakikatnya memang bersepah minyak enjin motosikal dalam pasaran, termasuklah minyak enjin tiruan yang MEMANG memeningkan kepala.

Jadi, untuk memudahkan ‘korang’ semua dan tak payah nak pening kepala, kami dengan berlagaknya rekomen minyak enjin sintetik penuh CASTROL POWER1 ULTIMATE.

Ini lima (sebab) kami rekomen gila-gila CASTROL POWER1 ULTIMATE.

  1. Pecutan Mantap

Setiap kali tukar minyak hitam baharu, mesti ‘korang’ berharap yang kuda kesayangan akan pergi lebih laju sedangkan itu bukan fungsi utama sesebuah minyak enjin.

Tapi lain pula kisahnya bagi CASTROL POWER1 ULTIMATE yang terbukti meningkatkan prestasi enjin berbanding minyak enjin jenama lain berdasarkan ujian yang dijalankan pada enjin Honda CBR300 (pecutan penuh selama 30 saat).

  1. Perlindungan Terbaik

‘Korang’ dah tentunya tahu fungsi utama minyak pelincir adalah melindungi enjin tapi macam-mana kita nak tahu produk mana yang betul-betul buat kerja?

Minyak enjin melindungi permukaan enjin dari geseran antara satu sama lain sekaligus mengurangkan haba dan secara tidak langsung memanjangkan hayat enjin.

Disini CASTROL POWER1 ULTIMATE menawarkan perlindungan 50 peratus lebih baik daripada had industri pada motosikal dan skuter.

  1. Tunggangan Lancar

Dalam pasaran ada banyak jenama yang baik-baik belaka tetapi apa yang paling merisaukan, dah keluar duit beli berbotol-botol tapi keputusan dia tak berapa cemerlang.

‘Korang’ tak payah risau sebab CASTROL POWER1 ULTIMATE memang terbukti menjaminkan genggaman klac yang lancar, justeru meningkatkan tahap kelancaran sewaktu menunggang.

Paling mustahak jangan lupa kenal pasti apa tahap kelikatan yang sesuai sebelum guna. Jangan main bedal!

  1. Jaga Suhu Enjin

Ini antara aspek yang ‘kitorang’ sendiri rasa kagum sebabnya CASTROL POWER1 ULTIMATE dah jalani ujian ketahanan yang ekstrim lebih 12,000km dan hasilnya suhu enjin masih berada di tahap optimum.

Percayalah, perbezaan beberapa darjah boleh bawa perbezaan besar terutamanya dari segi penjimatan minyak dan keselesaan menunggang.

  1. Tahan Lasak

Minyak pelincir berkualiti tak sepatutnya memberi kesan pada prestasi enjin. Jadi pentingnya produk tertentu menawarkan tahap kelikatan dan kelinciran yang efisien.

Tak minat sekadar sembang kosong, CASTROL POWER1 ULTIMATE berjaya mengekalkan 95 peratus prestasi enjin meskipun menempuh lebih 48,000 kilometer sewaktu ujian di litar.

Secara tak langsung membuktikan CASTROL POWER1 ULTIMATE menawarkan tahap ketahanan tertinggi.

Bukan itu saja, ‘rider’ juga akan rasa enjin menghasilkan deruman yang lebih baik walaupun dah catat perbatuan yang tinggi.

Kesimpulan

Selepas baca segala poin penting di atas, mungkin ‘korang’ akan tertanya “berapa pulak kos untuk CASTROL POWER1 ULTIMATE ni?”

Sebelum ini, kami nak ingatkan, apa salahnya berbelanja ekstra untuk dapatkan barang baik untuk motosikal yang ‘korang’ bersusah payah kumpul duit nak beli tu?

Takkan motosikal beli beribu tapi minyak enjin nak sumbat yang harga kedai 2 ringgit?

Kalau ‘korang’ berminat, jangan pula tinjau bengkel motor Castrol Bike Point terdekat atau klik link berikut untuk dapatkan CASTROL POWER1 ULTIMATE dari stor rasmi Castrol Malaysia di Shopee, dijamin 100 peratus original!

CASTROL POWER1 ULTIMATE

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply