Bajaj Bakal Perkenalkan Pulsar RS250?

Pengeluar motosikal India, Bajaj Auto, dilaporkan bakal memperkenalkan Pulsar RS250 tahun ini.

Model tersebut bakal dilancarkan bersama dengan model Pulsar NS250 yang telah pun didedahkan menerusi imej ‘spyshot’ yang tular Februari lalu.

Pulsar RS250 dan NS250 merupakan versi yang telah dinaik taraf daripada model 200cc yang masih lagi ditawarkan ketika ini.

Menurut laporan media di India, RS250 dan NS250 dibangunkan dengan platform enjin satu silinder sama yang terdapat pada KTM Duke 250.

Menariknya, versi 250 ini didakwa akan didatangkan dengan lampu LED serta paparan digital LCD penuh seperti yang terdapat pada Dominar 250.

Walaupun tiada info lebih terperinci didedahkan ketika ini namun Bajaj dijangka akan melancarkan kedua-dua model tersebut sekitar tahun ini.

Dalam perkembangan lain, Modenas dilaporkan bakal melancarkan generasi baharu Dominar 400 tidak lama lagi.

Sejak dilancarkan pada 2018 dengan penjenamaan semula oleh Modenas, motosikal segment ‘touring’ itu merupakan model 400cc paling mampu milik ditawarkan ketika ini dengan harga bawah RM15,000.

Versi baharu Dominar bakal tampil dengan pelbagai ciri dinaik taraf antaranya enjin DOHC, ekzos berkembar, kuasa lebih tinggi, fork USD serta fungsi ‘gear indicitor’.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]