Hiap Aik Suzuki Racing Sedia Hadapi MSBK 2020

Sempena Kejuaraan Superbike Malaysia (MSBK), Team Hiap Aik Suzuki Racing melancarkan pasukan yang akan beraksi di Litar Antarabangsa Sepang bermula 25 September ini.

Team Hiap Aik Suzuki Racing meneruskan kepercayaan mereka dengan mempertaruhakn Cy Khoo #66 dan Jin Tw #7 yang akan beraksi menggunakan jentera Suzuki GSX-R1000.

Bagaimanapun, disebabkan kekangan pandemik Covid-19, MSBK yang sepatutnya berlangsung untuk lima pusingan akan dipendekkan ke dua pusingan dengan masing -masing berlangsung pada 25 hingga 27 September dan 16 hingga 18 Oktober ini.

Perkara itu disahkan sendiri penganjur utama, Pengarah Two Wheel Motor Racing (TWMR), Ron Hogg, yang turut hadir di pelancaran Hiap Aik Suzuki Racing.

Turut hadir menjayakan pelancaran ini adalah wakil penaja utama Mobil dan Winmaster Sdn Bhd selaku pengedar helmet SHARK dan Furygan di Malaysia.

Dalam perkembangan sama, MSBK kali ini akan menyaksikan pengenalan kelas baharu, Underbone 150 yang akan dilangsungkan mengikut spesifikasi sama seperti Kejuaraan Motosikal Asia (ARRC).

Menariknya, kelas ini terbuka kepada semua pasukan dan pelumba.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply