Selamat Tinggal NAZA, Didi Resources Pengedar Baharu Jenama Vespa!

 

Piaggio Group mengumumkan Didi Resources Sdn Bhd selaku pengedar rasmi baharu jenama Piaggio & Vespa menggantikan NAZA Premira Sdn Bhd, hari ini.

Menurut Pengarah Urusan Piaggio Vietnam selaku Naib Presiden Eksekutif Asia Pasifik 2 Wheeler, Gianluca Fiume, pelantikan Didi Resources merupakan strategi Piaggio untuk menyatukan semua jenama di bawah satu bumbung.

“Pelantikan Didi Resources merupakan strategi perniagaan kami untuk meningkatkan tahap efisien dengan menyatukan jenama Piaggio, Vespa, Aprilia dan Moto Guzzi di bawah payung yang sama.

“Penyatuan ini memudahkan kami untuk mencapai pelanggan baharu yang mencari jentera dua roda jenama Itali. Kami kami Didi Resources mampu mengangkat jenama ini ke peringkat lebih tinggi,” jelasnya.

Kenyataan Fiume disambut baik Pengerusi Didi Resources, Rew Hamid Bugo yang berkata, “Kami amat berbesar hati diberikan peluang untuk mengendalikan jenama Piaggio dan Vespa (di Malaysia).

“Dengan penggabungan ini, kami kini dapat menguruskan Piaggio, Vespa, Aprilia dan Moto Guzzi dibawah konsep Motoplex bagi pasaran Malaysia.

“Kami sangat komited untuk mengukuhkan kedudukan setiap jenama ini dengan menawarkan servis selepas jualan (aftersales), memperkuatkan komuniti dan sentiasa berhubung dengan setiap jenama dalam pasaran dua roda yang sangat kompetitif di Malaysia,” katanya.

Pelantikan Didi Resources selaku pengimport dan pengedar Piaggio serta Vespa akan berkuat kuasa 1 Januari 2020.

Terdahulu, NAZA Premira Sdn Bhd dalam satu kenyataan semalam – NAZA-Vespa Tamatkan Kerjasama Kuat Kuasa 1 Januari 2020 – mengumumkan keputusan untuk tidak lagi bertindak selaku pengedar jenama Piaggio dan Vespa di Malaysia bermula 1 Januari 2020.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply