Razlan Mahu Quartararo Dan Morbidelli Beraksi Di Sepang 8 Hours

Sumber: Fabio Quartararo @ Twitter

Pelumba MotoGP, Fabio Quartararo dan Franco Morbidelli dikhabarkan akan beraksi di Sepang 8 Hours hujung tahun ini.

Menurut laporan Crash.net, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Litar Antarabangsa Sepang (SIC), Dato’ Razlan Razali mahu menyaksikan kedua pelumba pasukan Petronas Yamaha itu beraksi dalam pertandingan sulung yang akan berlangsung pada 14 Disember ini.

“Kami di SIC mahu menyaksikan pelumba MotoGP beraksi di Sepang 8 Hours. Ketika ini kami sedang berbincang dengan pengurus mereka.

“Kedua-dua pelumba (Quartararo dan Morbidelli) mempunyai kelapangan pada bulan Disember. Pada masa sama saya berasakan perlumbaan ini baik untuk mengekalkan kecergasan mereka ketika musim cuti MotoGP.

Sumber: Fabio Quartararo @ Twitter

“Saya juga telah memperjelaskan kepada mereka, ‘ini adalah acara Endurance World Championship (EWC) sulung kami jadi kami mahu kamu beraksi’. Ketika ini kami masih belum membuat keputusan tentang pelumba ketiga,”jelasnya.

Pada masa sama Razlan turut berpeluang menampilkan EWC sulung dengan barisan ‘all-star’ sekiranya setiap pelumba daripada pasukan Petronas Yamaha Sprinta dapat turun padang antaranya, Jonas Folger, Khairul Idham Pawi, Mattia Pasini dari Moto2 dan Ayumu Sasaki serta John McPhee dari Moto3.

Sementara itu, wakil tunggal negara dalam kelas premier MotoGP, Hafizh Syahrian turut mempunyai kelapangan pada bulan Disember apabila kontraknya bersama KTM tamat musim ini.

(SUMBER: Crash.net)

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply