MV Augusta Bangunkan Jentera 350-500cc Dengan Loncin Motor

Kebelakangan ini, beberapa pengeluar motosikal premium telah memeterai perjanjian dengan pengeluar motosikal Asia bagi membangunkan jentera bersaiz sederhana.

Harley-Davidson telah menjalinkan kerjasama dengan Qianjiang Motorcycle sementara Triumph bersama Bajaj.

Kini, MV Augusta bakal mengikut jejak tersebut setelah mengumumkan mereka bakal bekerjasama dengan pengeluar motosikal China, Loncin Motor.

MV Augusta turut menjelaskan bahawa tidak kurang daripada empat model dengan enjin bersesaran 350 hingga 500cc dengan jenama MV akan dilancarkan menjelang 2021.

Pada masa sama, mereka turut menegaskan bahawa meskipun dengan enjin bersaiz kecil, jentera tersebut akan tetap membawa nama MV Augusta. Malah, pengeluar motosikal Itali itu menekankan bahawa model akan datang itu akan djual sebagai motosikal bersaiz kecil premium dan akan dilengkapi sistem tunggangan dinamik seperti yang terdapat pada model MV lain.

Bagaimanapun, bagi memastikan harga ditawarkan berada dalam lingkungan ‘mampu milik’. Jentera tersebut akan dihasilkan di China menerusi Loncin Motor.

Sehingga kini, MV tidak pernah menghasilkan jentera secara besar-besaran (mass production), sekaligus menjadikan kerjasama dengan Loncin Motor membantu dalam mencapai matlamat tersebut.

(SUMBER: Ride Apart)

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]