Boon Siew Honda Menandatangani Perjanjian Dengan Honda Motor Co. Ltd Untuk Mengeksport RS150R Model

Boon Siew Honda (BSH) apabila BSH menandatangani satu
perjanjian dengan Honda Motor Co., Ltd. (HM) di Majlis Menandatangani Perjanjian Rasmi untuk mengeksport model motosikal tempatan, RS150R mengikuti dasar kerajaan dan menggalakkan kesan positif di Malaysia.
Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA) dan Institut Automotif Malaysia (MAI) turut hadir di Majlis Menandatangani Perjanjian Rasmi untuk menyaksikan acara sulung ini di MAI, Cyberjaya.

Dengan lebih daripada 60 tahun kewujudan pasaran di Malaysia, BSH melihat satu jualan lebih besar dengan mensasarkan 700 unit RS150R untuk dieksport dalam tahun fiskal pertama ini.
Model RS150R telah dilancarkan pada Jun 2016 dan di pasaran untuk rakyat Malaysia pada Ogos 2016.  
“Ini ialah peluang besar untuk BSH kerana kami telah mempelajari perniagaan eksport untuk beberapa tahun dan sekarang kami akhirnya sedia. Kami yakin dengan model Honda RS150R memandangkan ia salah satu paling laris memperagakan dalam BSH. Kami berjaya mencapai jumlah 17,000 unit pengeluaran dalam hanya lapan bulan sejak mula dikeluarkan pada Ogos 2016” kata En. Nobuhide Nagata, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Boon Siew Honda.
Dengan kekuatan perkongsian antara Honda Motor and BSH, kedua-dua pihak telah menyatukan visi mereka menawarkan motosikal-motosikal inovatif dan boleh dipercayai kepada orang awam melalui perjanjian terbaru mereka.
Honda kini memegang 26% pasaran daripada jumlah bahagian pasaran di Malaysia sehingga dalam Mac 2017 dan menyasar 5% peningkatan dalam akhir 2017 / 2018 tahun fiskal. BSH baru-baru ini meraikan pencapaian 132% jualan dalam tahun fiskal lepasnya.
“Honda ialah industri automotif global utama dan Honda telah berada di Malaysia hampir 60 tahun. Pada 2013, BSH melabur dalam pembinaan yang baru kilang Honda di Batu Kawan yang mana telah membawa masuk teknologi baru, kemudahan penunggang scara selamat dan produk baru. Kami bangga dengan BSH yang terus menghasilan motosikal-motosikal berkualiti dan boleh dipercayai kepada pelanggan kami dan kami berharap untuk memasang model-model yang mempunyai qualiti tinggi untuk segmen pasaran yang lebih pelbagai dalam negara pengeksport” kata En. Yoshitaka Nakamura, wakil operasi permotoran, Honda Motor Co., Ltd.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

32 Replies to “Boon Siew Honda Menandatangani Perjanjian Dengan Honda Motor Co. Ltd Untuk Mengeksport RS150R Model”

Leave a Reply