Kia K5 Facelift Baru Lebih Bergaya

Kia baru saja mengumumkan facelift sederhana untuk sedan K5, sebelumnya dikenali sebagai Optima. Walaupun SUV menguasai pasaran, Kia tetap berazam untuk mengemaskini sedan mereka, walaupun gila SUV masih melanda.

2025 Kia K5 Facelift 7

Kemaskini ini khas untuk versi domestik yang kini terdapat di Korea Selatan, tetapi model global dijangkakan hampir serupa. K5 telah menerima perubahan sederhana, dengan lampu depan dan belakang yang direka semula mengikut trend yang dilihat dalam EV Kia terkini. Bumper depan baru dengan alur-alur udara tiruan yang lebih besar menambah sentuhan sukan.

2025 Kia K5 Facelift 3

Bagian belakang K5 mendapat penamat ekzos baru, perubahan yang ketara pada model bukan GT-Line. K5 yang dikemaskini ini juga menawarkan reka bentuk rim aloi baru, dalam pelbagai saiz dari 16 hingga 19 inci, termasuk versi hitam dengan aksen logam yang tidak biasa. Dua warna badan baru, Wolf Gray dan Moonscape Matte Gray, turut bergabung dalam palet sedia ada.

2025 Kia K5 Facelift 18

Bilik duduk mengalami perubahan yang lebih ketara, dengan dashboard yang diubah suai untuk menampung dua skrin lengkung. Pemilih gear telah digantikan dengan pemilih putar kecil, dan sensor cap jari telah ditambahkan ke konsol tengah bawah. K5 2025 juga dilengkapi dengan kamera hadapan dan belakang berkeupayaan resolusi tinggi untuk merakam dan menyimpan rakaman. Perubahan lain termasuk paparan kepala yang diperkemaskan, bahan peredam bunyi tambahan, dan sokongan yang ditingkatkan untuk kemaskini atas talian.

2025 Kia K5 Facelift 14

Kia K5 menawarkan beberapa pilihan enjin, termasuk enjin petrol 2.0-liter semulajadi menghasilkan 160hp, enjin turbo 1.6-liter dengan 180hp, enjin LPI (Liquid Propane Injection) 2.0-liter yang dinilai pada 146hp, dan enjin hibrid 2.0-liter dengan 152hp dari enjin pembakaran dan tambahan 52hp dari motor elektrik.

2025 Kia K5 Facelift 10

Harga bagi K5 yang dikemaskini bermula dari 27,840,000 won, yang kira-kira RM98,000. Walaupun SUV menguasai pasaran, Kia tetap komited kepada sedan mereka, dengan K5 yang menerima penyegaran sederhana untuk menjadikannya bersaing dalam segmen sedan sederhana.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply