Suzuki Swift Silver Edition Khas Untuk Malaysia: 1.4-litre, 140hp, 230Nm, Karbon Fiber, Apple Carplay!

Suzuki Cars Malaysia telah memperkenalkan Suzuki Swift Silver Edition, sebuah model yang direka khas untuk memenuhi keperluan pasaran Malaysia. Pelancaran ini berlaku di Johor semasa pelancaran rasmi Pusat Suzuki 3S pertama di negeri tersebut.

Suzuki Swift Silver Edition, diimport khas dari Jepun sebagai varian CBU, menampilkan reka bentuk luaran yang elegan dengan warna Premium Metallic Silver. Ia dikuasakan oleh enjin 1.4L BOOSTERJET yang dipadankan dengan transmisi automatik 6 kelajuan yang responsif. Kombinasi kuasa ini memberikan prestasi yang mengagumkan dengan 140 kuasa kuda dan tork 230Nm pada 2,500rpm. Dibina di atas platform HEARTECT yang canggih, model ini menitikberatkan keselamatan dengan ketahanan bawah badan yang dipertingkatkan, memberikan ketenangan fikiran semasa menjalani perjalanan seronok dalam Suzuki Swift.

Keselamatan tetap menjadi fokus utama dalam model ini, berkat ketahanan bawah badan yang diberikan oleh platform HEARTECT. Reka bentuk luaran mengekalkan rupa ikonik Swift, dengan grill yang besar yang mempunyai aksen merah, penutup hood hitam yang bergaya, dan dekalan sisi. Siluet berjiwa sukan ini diperkukuhkan dengan pegangan pintu belakang yang tersembunyi, tiang tersembunyi, spoiler belakang, dan penutup cermin sisi yang dilapisi dengan serat karbon. Untuk menambah daya tarik sukan, “Akrapovic” bahagian ekzos serat karbon telah dimasukkan di bahagian belakang.

Di dalam Suzuki Swift Silver Edition, anda akan menemui suasana sporty dengan sentuhan serat karbon yang menghiasi panel instrumen, suis penghawa dingin, dan hiasan pintu. Kenderaan ini dilengkapi dengan sistem hiburan Soundstream® 10″ yang menyokong Android Auto dan Apple CarPlay, meningkatkan keseluruhan pengalaman memandu.

Suzuki Swift Silver Edition menawarkan pengalaman memandu yang mengujakan dan dinamik, berkat pengurangan berat kerb sebanyak 80kg berbanding pendahulunya. Reka bentuk yang ringan ini memberikan kawalan yang pantas dan cekap, memperwujudkan esensi hatchback panas yang sejati. Dengan nisbah tork-ke-berat yang mengagumkan kira-kira 4.2 kg/Nm, Suzuki Swift kukuhkan kedudukannya sebagai pesaing yang tangguh dalam segmen hatchback panas.

Suzuki Swift Silver Edition dengan lancarnya menggabungkan estetika sukan dengan kerajinan premium, memberikan pengalaman memandu yang unik dan mengasyikkan. Dijual pada harga RM 145,900.00 (sebelum insurans), Suzuki Swift telah bersedia untuk menawan hati para peminat automotif dan penggemar di seluruh Malaysia.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply