MForce Lancar Skuter Elektrik Yadea E8S Pro – RM5,999

MForce Bike Holdings memulakan langkah sulung dalam segmen skuter elektrik tempatan  dengan memperkenalkan Yadea E8S Pro. 

Skuter elektrik tersebut yang sebelum ini telah pun dipamerkan di Malaysia Autoshow 2023, Mei lalu, merupakan antara usaha MForce dalam mendukung inisiatif Skim Galakan Penggunaan Motosikal Elektrik yang telah diumumkan kepada dalam Belanjawan 2024 sebelum ini. 

Menurut MForce, Yadea E8S Pro ini ditawarkan pada harga RM5,999 (tidak termasuk pendaftaran, cukai jalan dan insurans) dan hadir dengan teknologi cekap tenaga TTFAR. Skuter elektrik ini juga mencapai standard ditetapkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan boleh didaftarkan seperti motosikal ICE (enjin pembakaran dalaman). 

Atas kertas, E8S Pro ini dilengkapi dengan bateri 72v berkapasiti 38Ah dan dipadankan bersama motor elektrik 2000W yang mampu menjana 140Nm. Kuasa pula disalurkan kepada tayar belakang menerusi tali sawat (belting). Skuter ini juga mampu merekodkan kelajuan maksima sekitar 60km/j dan menawarkan jarak pergerakan sehingga 150km bagi setiap cas penuh.

Antara kelengkapan lain ditawarkan termasuk lampu LED, panel meter digital dan ruang penyimpanan 32L. Menariknya, skuter ini juga hadir dengan dua mod; Eco dan Sport. 

Bagi yang berminat, Yadea E8S Pro hadir dengan tiga warna menarik; Space Gray, Matte Sea Blue dan Black. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply