Honda Perkenalkan Teknologi “E-Clutch” Serba Baharu

Tak lekang dengan inovasi bagi dunia dua roda, pengeluar motosikal terkemuka Jepun, Honda telah memperkenalkan teknologi “Honda E-Clutch” serba baharu. 

Menurut Honda, teknologi baharu itu akan mempertingkatkan lagi kawalan klac ketika menunggang. 

Honda menghuraikan teknologi terbaru itu sebagai satu bentuk bantuan klac baharu. Sistem itu dibangunkan khas untuk memastikan operasi klac berjalan dengan lancar dalam pelbagai keadaan termasuk ketika menghidupakn enjin, menukar gear dan mematikan enjin. 

Jelas Honda, operasi klac adalah sesuatu yang kritikal dalam kendalian motosikal lantas sistem “Honda E-Cluth” boleh melenyapkan proses kawalan klac oleh penunggang. 

Bagaimanapun, Honda menjelaskan bahawa penunggang masih mempunyai kawalan sepenuhnya terhadap klac walaupun ketika “Honda E-Clutch” sedang beroperasi.  Ini kerana objektif utama pembangunan “Honda E-Clutch” ini adalah memastikan penunggang menikmati sepenuhnya pengalaman menunggang motosikal Honda berbanding terikat dengan pengurusan klac yang rumit. 

Menariknya, Honda mendakwa sistem terbaru ini boleh diterapkan terus kepada motosikal Honda sedia ada tanpa perlu melakukan perubahan yang signifikan. Ini bermakna, teknologi baharu itu kemungkinan akan diperkenalkan kepada umum tidak lama lagi. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]