Bajaj Bakal Perkenal Pulsar Dengan Enjin 400cc

Meskipun gergasi motosikal India, Bajaj mencuri tumpuan dengan kerjasama Triumph dan KTM namun dari segi penghasilan model jenama sendiri, mereka agak suram kebelakangan ini.

Ini kerana selain memperkenalkan Pulsar NS200 2023 yang telah dinaik taraf dengan ABS dwi-saluran dan lebih ringan berbanding generasi sebelumnya, model itu masih lagi tampil dengan reka bentuk yang sama.

Namun, perkara itu dijangka berubah bagi tahun depan apabila mereka Bajaj dilaporkan akan memperkenalkan Pulsar NS400.

Berdasarkan laporan Gaadiwaadi.com, Pengarah Urusan Bajaj Auto, Rajiv Bajaj sendiri mengesahkan perkara itu dengan pelancaran akan dibuat lebih awal dari jangkaan.

Difahamkan, Pulsar NS400 itu akan dikuasakan enjin sama yang terdapat pada Dominar 400 sekaligus menawarkan sekitar 40hp @ 8,800rpm dan 35Nm pada 6,500rpm.

Bagi memastikan kos kekal rendah, NS400 itu juga akan mengguna pakai kerangka sama digunakan pada NS200. Namun begitu, kerangka tersebut akan diperkuat bagi memuatkan enjin yang lebih besar itu.

Antara ciri lain yang akan ditawarkan termasuk pencahayaan LED penuh, panel meter digital, fork USD, serta ABS dwi-saluran.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]