Kawasaki Ninja ZX-4R, ZX-6R Masuk Tahun Depan- MODENAS

Edaran Modenas Sdn Bhd (EMOS) dengan jayanya telah meraikan pemilik dan pelanggan Modenas serta Kawasaki menerusi program Green Mania yang telah berlangsung di Discovery Park, Gamuda Cove, pada Ahad. 

Acara itu bukan sahaja berjaya menghimpunkan pemilik Kawasaki dan Modenas malah turut mempromosikan produk sedia ada kepada mereka yang berminat.

Menariknya, program tersebut turut dihadiri beberapa orang penting Modenas termasuk Ketua Pegawai Eksekutif, Roslan Roskan dan Ketua Pegawai Pemasaran, Yusaku Kashiwagi. 

Ketika sesi sidang media, kami telah dimaklumkan tentang beberapa perkara menarik antaranya melibatkan kemunculan model baharu tidak lama lagi termasuk Ninja ZX-25R yang akan dilancarkan sekitar September dan Versys X 250 yang turut akan diperkenalkan sejurus selepas itu. 

*Ninja ZX-25R

Tidak cukup dengan itu, Roslan juga memberitahu bahawa pihak EMOS sedang dalam perbincangan untuk membawa masuk Ninja ZX-4R dan ZX-6R generasi terbaru ke pasaran tempatan tahun depan. 

*Ninja ZX-6R

Perkembangan itu sudah tentu mengujakan peminat motosikal ‘sportsbike’ tempatan yang mengharapkan lebih banyak pilihan ditawarkan di Malaysia terutamanya menerusi Kawasaki. 

Untuk rekod, Kawasaki Ninja ZX-4RR ini dikuasakan enjin 399cc 4-stroke DOHC dengan penyejukan cecair yang menawarkan ‘rev limit’ lebih 15,000rpm. 

Sementara itu, Ninja ZX-6R telah pun dilahirkan semula dengan kemas kini drastik, terutamanya memastikan enjin 4-inline 636cc 4-stroke, DOHC, 16-valve dengan sistem penyejukan cecair itu mencapai status Euro 5. Naik taraf itu secara tidak langsung meletakkan ZX-6R sebagai jentera yang lebih efisien berbanding R6 dan CBR600RR ekoran menjalani ujian yang lebih ketat bagi mencapai peraturan emisi di Eropah. 

Walaupun dengan pelbagai kemas kini bagi mencapai emisi dibenarkan, Ninja ZX-6R kekal sebagai jentera ‘supersport’ berkuasa dengan 128hp.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]