Alpinestars Tech-Air Kini Di Malaysia – Dari RM2,299

Sinar Puncak, pengedar rasmi jenama Alpinestars di Malaysia dengan rasminya melancarkan barisan produk Alipinestars Tech-Air untuk pasaran tempatan. 

*Tech-Air 3

Tech-Air merupakan teknologi beg udara yang dibangunkan Alpinestars bagi meningkatkan tahap keselamatan penunggang motosikal di jalan raya dan litar lumba.

Dibangunkan daripada pengalaman di kejuaraan dunia MotoGP bersama pelumba tersohor antaranya Marc Marquez dan Fabio Quartararo. 

*Tech-Air 10

Untuk rekod, Tech-Air merupakan teknologi beg udara yang dimampatkan ke dalam jaket/ves dipakai penunggang. Ketika berlakunya kemalangan, sensor yang ada pada jaket/ves tersebut akan mengerahkan udara ke dalam jaket lalu kembung sekaligus melindungi badan si pemakai ketika kemalangan. 

*Tech Air 5

Terdapat tiga varian Tech-Air ditawarkan untuk pasaran tempatan yang merangkumi:

  • Tech-Air 3  (RM2,299) – untuk kegunaan harian dan boleh dipakai di atas sebarang pakaian lain termasuk jaket. 
  • Tech-Air 5 (RM2,999) – lebih versatil dan untuk penunggang yang lebih lasak dan agresif di jalan raya. Terdapat 6-sensor yang akan mengaktifkan beg-udara sebaik mengesan kelainan sewaktu menunggang. Terdapat dua mod – Race dan Street. 
  • Tech-Air 10 (RM4,899) – dibangunkan khas untuk kegunaan di litar dan dilengkapi dengan 12 sensor termasuk ‘accelerometer’ dan giroskop yang boleh mengesan kelainan yang tepat bagi mengaktifkan beg udara. 

Menurut Alpinestars Malaysia, ketiga-tiga produk ini hadir dalam saiz S hingga 2XL kecuali Tech-Air 10 yang hanya didapati dari M hingga 2XL. 

Menariknya, bagi pembelian Tech-Air 5 dan Tech-Air 10, Alpinestars Malaysia juga menawarkan perlindungan satu tahun Allianz Bike Warrior bernilai RM20,000. Ini bermakna sekiranya berlaku kemalangan, pelanggan Tech-Air 5 dan Tech-Air 10 hanya perlu menghubungi Allianz Bike Warrior bagi mendapatkan bantuan. 

Sementara itu, kami dimaklumkan bahawa produk Tech-Air ini boleh digunakan sebanyak tiga kali dengan ketiga-tiganya boleh diservis semula menerusi bantuan pakar dari pihak Sinar Puncak. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]